We're gonna party like it's my birthday! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sophia Ginkel - WaarBenJij.nu We're gonna party like it's my birthday! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sophia Ginkel - WaarBenJij.nu

We're gonna party like it's my birthday!

Door: Sophia van Ginkel

Blijf op de hoogte en volg Sophia

23 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Dat was me het weekendje wel zeg! Één groot feest! Even een update over mij na dit feestelijke weekend.

Met mijn stage gaat alles nog goed. Ik kan hier weinig over vertellen omdat Diede en ik nog veel op kantoor zitten. De scholen gaan bijna beginnen dus dan gaat het wel weer anders worden.

Afgelopen weekend:
Vrijdag avond gingen wij met z’n allen naar salsales. We zouden daarna wat gaan drinken met z’n allen. Eenmaal in de taxi kwam er een verandering in ons programma. Marijke vermeldde dat een groep geneeskunde studenten een partybus hadden gehuurd. Voor 20 SRD (lees minder dan 5 euro) konden we mee. Dit lieten we niet aan ons voorbij gaan! Wat is een partybus? Een partybus is een bus met open dak, die met harde muziek en veel lichtjes door de straten van Paramaribo rijdt. Gewoon door de woonwijken alsof het niets is en alsof het totaal geen overlast geeft.
We hebben goed gefeest op deze bus. Met mijn eastpak vol met flessen drinken en bekertjes de bus op. Na een uur te hebben rondgereden zijn we gestopt bij club Touché. Dit is de vrijdagavond club in Paramaribo. Ik denk dat de helft Surinaams was en andere helft Nederlands. Om 2 uur ‘snachts(!) was de club helemaal vol en stond iedereen lekker gek te doen. Ik heb samen met Roos een prachtige fotoshoot gemaakt met de camera’s van Evelien en Mijke. Het was een mooie avond!

Zaterdag heb ik eens goed uitgeslapen. Ik was best wel moe van de avond daarvoor en wist dat ik komende avond weer zou gaan stappen. Het heeft zaterdag de hele dag geregend in Paramaribo. Dit hadden wij nog niet meegemaakt. Lian en ik zijn toen het droog was snel naar supermarkt gelopen om bekertjes en overige spullen te halen. Ik ben blij dat we zijn wezen lopen!
Heel de straat voor de supermarkt stond blank. Het water stond wel 30 cm hoog en doordat er auto’s door reden kwam er een golfslag. Ik vond het erg cool om er doorheen te lopen. Zoiets zie je meestal alleen op tv toch?
’s Avonds gingen we gezellig met de avansmeiden eten bij ons thuis. Toen ik mijn spaghetti naar binnen aan het werken was kreeg ik ineens veel whatsappjes.. Ik was jarig in Nederland! Het was bij mij pas 7 uur. Het was zo raar! Ik heb eindelijk het cadeautje en de kaart van Kimberley mogen openen. Ook heb ik de envelop van Anouk opengemaakt waar een leuke foto en leuke tekst in zat. Daarna ben ik maar weer verder gegaan met eten haha. Het eten was erg gezellig en daarna hebben we met z’n allen de woonkamer verjaardag-proof gemaakt. Ik heb namelijk zaterdagavond mijn verjaardag gevierd. Het stappen begint toch om 2 uur en dan heeft iedereen nog een brakdag zondag in plaats van dat ze gelijk moeten stagelopen. Na een gezellige avond met andere Nederlandse studenten zijn we naar het flamboyant park gegaan. Hier was een festival gaande hoorden wij. Een zogenoemd Yolo-festival. Ja.. ik heb mijn verjaardag gevierd op een Yolo-festival.. ach: You Only Live Once toch?
Dit festival was al vroeg afgelopen (voor Surinaamse begrippen). Toen zijn we maar naar huis gegaan. Iedereen was het zat en ik wilde die ochtend nog met mijn familie op Klein Sniddelaar skypen. Diede en Mijke hebben nog ik hou van holland gekeken. Ik heb dit niet gehaald. Ik was zo moe dat ik een uurtje op de bank ben gaan slapen. Toen kwam Lian thuis en hebben we nog een uur gezellig lopen praten. Toen Diede en Mijke gingen slapen gingen Lian en ik nog even op balkon zitten. Ik had nog een half uurtje voor mijn skype afspraak dus ben maar wakker gebleven. In andere woorden: Ik heb het heel mooi licht zien worden in Paramaribo!
Op skype was het erg gezellig. Eerst een poos met mama en Barry gepraat en toen kwam Lisette binnen, toen papa, toen Elton, toen Thirsa en toen Michiel. Oftewel, het was een mooie inloop haha. Op het gegeven moment ging het internet weer stom doen en ben ik er maar mee gestopt. Toen ging mijn telefoon af. Waren het Lindy en Cokkie van m’n werk in Nederland. Leuk als er zo aan je gedacht wordt!
Ik ben toen snel mijn bedje ingedoken en om half 1 weer zingend en wel gewekt door mijn huisgenootjes. We hadden een heerlijk luxe ontbijtje met afbakbroodjes! We hebben in de middag nog taart gegeten en ’s avonds op verzoek van mij bij de Naskip (Surinaamse KFC) eten gehaald. Heerlijk zoute patat en krokante kip: OMNOMNOM!

Ik heb erg genoten van mijn verjaardag in Suriname. Het is heel anders maar een hele ervaring om het mee te maken! Iedereen nog hartstikke bedankt voor de felicitaties!
Tot de volgende keer!
Mo Syi

  • 24 September 2013 - 19:17

    Ingrid:

    Cool je verjaardag vieren ergens anders. Leuk stappen dus daar in Parimaribooo??
    Vind dat blauwe shirtje op de foto's erg leuk! Veel succes deze week weer met de stage!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Sophia

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8723

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: