Paramariboooo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sophia Ginkel - WaarBenJij.nu Paramariboooo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sophia Ginkel - WaarBenJij.nu

Paramariboooo!

Door: Sophia van Ginkel

Blijf op de hoogte en volg Sophia

19 Augustus 2013 | Suriname, Paramaribo

Daar gingen we..
Met een heel afscheidscomité naar Schiphol. Mijn vader, moeder, mijn zus Thirsa, Kimberley, Joëlle, Anouk, Siobhan, Barry en onverwachts een Ashley gingen mee naar Schiphol. Iedereen was nog in een gezellige bui bij de heenreis. Dat werd bij de paspoortcontrole wel anders. Tranen met tuiten hebben we gehuild. Het zijn erg dubbele gevoelens. Ene kant is het erg gaaf wat ik ga doen, aan de andere kant wil ik niet iedereen achterlaten.. Maar toch ben ik gegaan en ik ben er blij mee. Wat is dit een ervaring, nu al!

De vliegreis was 9,5 uur lang. Het was erg gezellig, want we zaten met zijn allen bij elkaar. Helaas kon ik de slaap niet vatten. We kwamen lokale tijd om 8 uur aan. Het was toen 1 uur in Nederland. WARM! Wat een hitte toen we het vliegtuig stapte. Na te worden opgehaald door 3 mannen (ze wisten niet van elkaar dat ze dezelfde meiden kwamen halen.. POPULAIR!) zijn we naar ons huis gegaan. Het is een groot huis met heel veel kamers, maar er wonen ook nog andere mensen in.. Nee het is een studenten huis met bij elkaar een stuk of 12 kamers, 4 keukens en 4 badkamers. Hier verblijven Lian, Diede, Mijke en ik maar 2 weken. Daarna vertrekken we naar een ander huis. Roos blijft wel in dit huis voor de komende 5 maanden. Wij worden ingeruild voor andere studenten.Ik hoop voor haar dat die net zo gezellig zijn als wij! Na alles geregeld te hebben met de huisbaas hebben we nog even een lekker Parbobiertje gedronken uit een mok. Bij gebrek aan glazen.. Ik sliep vannacht om 6 uur Nederlandse tijd(1 uur Surinaamse tijd). Ik ben nu erg moe!

Vandaag hebben een kleine citytour gedaan door Paramaribo. Wat een prachtige stad! Ze rijden hier links, wat wel een drama is! ik weet nu al dat ik nooit in deze stad ga rijden haha. We zijn een kathedraal geweest. Die was helemaal van hout! Echt zo prachtig.
Er is een festival nu gaande in Paramaribo. Het Carifesta XL. Dit is een festival dat elk jaar in een ander land wordt gehouden. Dit jaar is het heel toevallig in Paramaribo, Suriname. Overal is het versiert en is er kleur. We waren in de palmentuin waar ze bezig waren met standjes opzetten voor marktjes en dergelijke. Wij gaan er zaterdag heen. Het moet erg gaaf zijn en vol met dans, theater en muziek.
We zijn door de hele stad heen gereden en hebben van Mike (onze chauffeur en heel toevallig collega van mij en Diede van Stichting projekten waar we samen gaan stagelopen) alle hotspots en weetjes geleerd. Het is een erg aardige man die veel van de stad af weet en ons erg veel wil laten zien. Paramaribo is misschien een hoofdstad maar het is totaal niet te vergelijken met Amsterdam. Het is erg uitgerekt en je ziet eigenlijk geen flatgebouw om je heen. Je merkt wel gelijk de verschillende culturen. Wat mij wel erg opvalt zijn de straathonden. Je hebt er erg veel langs de straten.

Morgen gaan we onze fietsen halen. Dan zijn we niet meer afhankelijk van de auto's waarvan we ons moeten afvragen of ze ons wel komen ophalen.. Dan kunnen we zelf onze boodschappen doen en zelf de stad ontdekken.

Ik kan hier wel aan wennen. Aan het lekkere weer en het lekkere eten. Het gaat helemaal goed komen met me!

Mo Syi

  • 19 Augustus 2013 - 23:42

    Roelie V Ginkel:

    wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, en in vele opzichten een warm welkom.

    en als ik het zo lees ziet het er gezellig uit voor deze eerste week .

    groet uit woudenberg
    roelie

  • 20 Augustus 2013 - 00:00

    Thea Hooijer:

    Hoi hoi,wat fijn,dat je goed bent aangekomen en wat een leuk verslag + foto's.Ga lekker genieten.Groetjes.

  • 20 Augustus 2013 - 08:37

    Esther:

    Hoi Sophia, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, we wisten het wel maar erg fijn om dit bevestigd te krijgen via je blog. Geniet lekker verder. XXX

  • 20 Augustus 2013 - 09:55

    Hennie Van Woudenberg:

    Hoi Sophia, ja, wat zullen jullie hebben gehuild met het afscheid. Wat dat aangaat, is Schiphol altijd weer heftig!! Daar wennen we nooit aan. Maar wat mooi dat het goed gaat. En wat zul je genieten, het klinkt nu al als gezellig, warm sfeertje. Leuk dat we zo jouw tijd mee kunnen beleven.
    We horen van je en succes met stage, want het kan natuurlijk niet alleen maar vakantie zijn!!
    Gr. Hennie

  • 20 Augustus 2013 - 20:47

    Romana :

    He Sophieetje! Ik hou je in de gaten!!

  • 21 Augustus 2013 - 17:42

    Jarro:

    He Sophia!

    Klinkt allemaal erg leuk! Heel veel plezier, ik houd je verslag in de gaten ;)


    Groetjes uit Rotterdam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Sophia

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8726

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: